Let it be!

24 juni 2013 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Hallo!

Dat was week 7 alweer. Een rare week mag ik wel zeggen.

Vorig weekend was ik nogal emotioneel en had ik behoorlijk heimwee. Ik had niet verwacht dat ik thuis zo zou gaan missen, en dat valt me dan ook vies tegen. Ik moet zeggen een zaterdag op het werk komen en voor niks er zijn, plus vermoeidheid en alleen zijn zorgt er wel voor dat je heimwee krijgt. Maar gelukkig komt er na regen altijd zonneschijn!! Ookal duurt dat hier in London soms erg lang....

Deze week heb ik op donderdag weer lekker geholpen in de keuken met Franzi, en heb ik verder op stage kantoorwerk gedaan en aan mijn opdracht gewerkt. De week ging snel voorbij en dat kwam mede doordat Nikki bezoek kreeg op donderdag avond.

Haar moeder en broertje kwamen langs en daar heb ik gelukkig wat leuke dingen mee samen mogen doen. Vrijdag avond zijn we lekker uit eten gegaan en hebben we een wandeling gemaakt langs The Thames. Er is daar altijd wat te doen en te zien. Deze vrijdag avond was het eens lekker weer, en het zonnetje scheen! Langs the Thames zijn verschillende stukken aangewezen speciaal voor straat artiesten. Ik weet niet of je moet reserveren, of dat je er gewoon mag gaan staan onder het motto 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. Het zorgt voor een zeer sfeervolle wandeling. Onderweg zien we verschillende zangers maar ook Afrikaanse dansers/acrobaten. Al met al een super leuke avond.

Zaterdag kon ik weer met de familie mee! Super fijn natuurlijk, want in je eentje doe je vaak niet zoveel. We zijn opzoek gegaan naar een tentje waar je lekkere traditionele scones kon eten. Het verbaasde ons dat dat nog best een uitdaging was. Naast het enorm aantal fastfood ketens en diverse eetgelegenheden uit verschillende culturen was het nog even zoeken naar een echt brits restaurantje waar ze 'cream tea' verkochten. 'Cream tea' is de verzamelnaam voor scones met clotted cream (een soort heel erg dikke slagroom) met jam en thee. Nadat we ze dan uiteindelijk ophadden (behoorlijk vullend nog zo'n jumbo scone) zijn we naar Trafalgar square gegaan.

Dit weekend was er op daar een 'West end experience'. Dat hield in dat ze van alle musicals die momenteel op West end draaien, of gaan draaien een aantal nummers vertoonde met mensen uit de orginele cast. Dit geheel gratis. Natuurlijk is het een zeer grote promotie van de musicals, maar is het ook een mogelijkheid voor de minderbedeelde om eens wat van deze sfeer op te pikken. Deze zaterdag kochten we ook naar wat zoeken bij de ticket boots kaartjes voor de musical 'Let it be' voor dezelfde dag. Last minute, dus stukke goedkoper dan wanneer je het bij het theater zelf koopt.

De musical ging zoals je al kan raden over The Beatles. Er werden zeer veel nummers gespeeld en tussendoor kwamen er fragmenten van vroeger. Met name gillende meiden en foute kapsels dus... In het theater mocht je zelfs foto's maken, dus dat heb ik mooi gedaan! Al met al een hele leuke en unieke belevenis.

Zondag zijn Nikki en ik nogmaals naar Trafalgar square gegaan bepakt met drinken en eten (want dat mocht gewoon mee naar binnen), en hebben we lekker meegezongen met de nummers.

Verder niet barveel gedaan want twee dagen fulltime door de stad lopen is best vermoeiend. Dus lekker series gekeken in bed e.d.

En toen was het al weer maandag! Cheers, and talk to you later!

1. Ries en Evelien:
    24 juni 2013
    Hai Anne,fijn om weer wat van je te horen,Wat heb je lekkere dingen gemaakt,Heeeerlijk.
    Wat geweldig een musical van de beatles,(Voor mij jeugd sentiment)We wensen je nog een hele fijne tijd toe.
    Liefs Ries en Evelien
  2. Lieke:
    24 juni 2013
    Heee Anne,
    zo had ik toch mooi ff je blogg gevonden (oke je hebt het me zelf verteld, maaar toch; je bent 'googlebaar'. haha.
    En ooh ik kan me zo goed voorstellen hoe je je soms voelt. Alleen zijn zet je zo aan het nadenken en dan is thuis ver weg. Maar vergeet dan ook zeker niet dat deze ervaring een 'once in een lifetime' is en dat je over een paar weken al weer in dat saaie maas&waal bent. (en in Den Bosch natuurlijk).
    Dan ga je al dat lekkere eten, de prachtige plekken enzo echt wel weer missen ;).
    Ik ga zo ff je foto's kijken, maar ben bang dat ik daar alleen maar honger van krijg. Je stage klinkt echt wel heel vet!
    Geniet ervan en nu hou ik je in de gaten. (oehoee..)

Liefs Lieke
  3. Els bekker:
    27 juni 2013
    Hoi Anne
    Dat had je niet verwacht he, dat je oude oma zou reageren en nog wel per computer. Wat fijn dat je zulke nieuwe en spannende dingen meemaakt en goed van je dat je zomaar zelf heel londen doorcrosst. Logisch dat je ook wat heimwee hebt. Er zijn immers zoveel goede dingen in het verleden en die mis je en er komen nu zoveel nieuwe dingen weer bij, nu je een volgende zelfstandige fase van je leven ingaat. We zijn supertrots op je. Ik herinner me ook Londen nog zo, maar dat is dan wel zo'n 40-45 jaar geleden ; de nog voor-beatlestijd, de tijd dat Carnabystreet nog'" ín" was. ,de theatertjes. Gelukkig kon ik voor mijn werk toen taxi's nemen want mijn duffe collegaas wilden nooit mee en alleen maar deftig uit eten en ik durfde savonds niet alleen de metro in. Wil je voor ons eens scones komen bakken en verhalenvertellen als je weer terugbent? We missen jou ook echt wel, maar dat noem je dan geen heimwee, maar wat anders. Je trotse "öma els"