City by night, chocolate, illybilly and bitterballs!

22 mei 2013

Hehe,

alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb. En dat komt simpelweg doordat ik behoorlijk ziek ben geweest, en ik me vandaag voor het eerst weer lekker voel! Gelukkig heeft mij dit slechts een paar dagen kunnen onthouden om leuke dingen te doen.

Vorig weekend begon goed, heerlijk uitslapen (op zondag en zaterdag!!). Heel raar om op zaterdag lekker uit te kunnen slapen sinds ik al 7 jaar lang elke zaterdag zowat heb gewerkt. Lekker was het wel. Op zaterdag is de markt waar Nikki en ik dus ook onze inkopen moesten doen. Heerlijke verse groenten en fruit, en goedkoper dan in de supermarkt!

Nadat we tassen vol met lekkers hadden gekocht en alles in de koelkast hebben gepropt zijn we naar het centrum geweest. Dat is voor ons even de bus pakken (en natuurlijk bovenaan voorin zitten) en na 10 minuutjes uitstappen op Oxford street. Luxe! Daar zijn we naar selfridges en M&S geweest. Selfridges is een soort bijenkorf en M&S is te vergelijken met de V&D in Nederland. Natuurlijk zijn we als eerste naar de voedsel afdeling geweest, wat een walhalla voor food (packaging) designers! Er was een apparte afdeling voor alles, en omdat we natuurlijk niet eeuwig de tijd hadden hebben we bij selfridges de chocolade en zoetwaren afdeling bekeken. De verpakkingen hier zijn soms erg ouderwets, maar sommige zijn zeer vernieuwend, we hebben onze ogen uitgekeken! Bij de M&S was de voedselafdeling iets kleiner, maar alsnog behoorlijk groot. Heel leuk is het om alle verpakkingen te zien, vaak zeer innovaties. Zo zijn hier alle vis en vleessoorten vacuum verpakt, wat prima is, en er mooi uitziet! Iets wat in Nederland nog amper wordt gedaan. Zo kan ik nog wel eeuwen doorgaan maarja dat is niet boeiend voor jullie waarschijnlijk.

Daarna zijn we in de bus terug gegaan en een paar haltes eerder uitgestapt dan onze eigen halte. Naar wat zoeken kwamen we een leuk pizza tentje tegen en daar hebben we gegeten. Super lekker, en wat een mega pizza's. Daar gaan we zeker terug.

Zondag hebben we lekker niet te veel gedaan want het regende (natuurlijk.....). We besloten lekker bitterballen te maken. 's avonds zijn we nog even de stad in geweest en op soho hadden we de zogenaamde 'dutch pub' gevonden. Daar serveerde ze naast de bitterballen ook frikandellen speciaal, en wanneer je iets bestelde kreeg je een fles mayo en curry van Remia op je tafel.

De rest van de week lekker stage gelopen en contact gehad met een mogelijke aanbieder voor verpakkings materiaal. Beetje spannend was het wel, maar ik kreeg zelfs een compliment voor mijn Engels.

Zaterdag avond zijn we de stad in geweest en hebben we een wandeling gemaakt langs de Thames. Dit heet de silver vitoria walkway, en de jubilee walkway. De foto's laten waarschijnlijk wel zien hoe gaaf dat was. Heel romantisch met al die lampjes en we hebben echt genoten.

Toen zondag heel ziek geworden en maandag naar de dokter geweest. Bleek ik een nierontsteking te hebben, maar ach daar kom ik wel overheen! Morgen ga ik weer werken en om de verloren tijd in te halen heb ik ook aangeboden het weekend te gaan werken, schijnt best leuk te zijn.

Cheers!! Liefs Anne

ps: Ik betrap mezelf er al wel eens op dat ik me erger aan mensen die rechts lopen... Dat wennen gaat blijkbaar best snel!

1. Ries en Evelien:
    23 mei 2013
    Anne,
    Jammer dat je ziek bent geweest. Gelukkig heb je nog veel kunnen doen/zien/eten...... Suc6 verder!!!
  2. Peppie:
    23 mei 2013
    Ik heb alles gelezen superleuk! Ook leuke foto's :) talk to you later alligator xxx